Julklappar

Publicerat 2012-12-06 15:12:54 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Goddag.
 
Snöstormen har dragit sig vidare norröver och det är äntligen möjligt att gå utanför dörren utan att förfrysa. Dock verkar solen redan ha gått ner då det är mörkt utomhus, inte ens snön får det att bli ljusare. Slirade iväg till Gränby imorse, det var snorhalt överallt. Tog 25 min att gå, det brukar ta max 10 min. Nåväl, fick gjort lite ärenden och sedan mötte M upp mig, tog en fika och handlade julklappar. Så nu är äntligen alla julklappar färdiga! Har några att köpa till M kvar, men de kan jag ju såklart inte köpa när han är med så det får bli en annan dag. En julklapp till päronen kvar också men den fixar jag dagen innan vi kör ner till Skåne. 
 
Måste fråga er, ni som har sambo/man/fru/etc som kommer från en annan stad. Hur gör ni med alla högtider? Har ni något speciellt schema, varannan gång på vardera ställe eller hur gör ni? M kommer ju från Norrtälje och jag ifrån Skåne, det är ett avstånd på 70 mil så det fungerar inte riktigt att vara en kväll på ena stället och andra kvällen på andra. Eller jo, det går men det är inte det lättaste att få till! 
 
Puss på er
Kommentarer
Postat av: C

Vi delar än så länge på oss, har ju nästan samma avstånd som ni (skåne - sthlm). Tanken är väl att vi i framtiden har varannan jul hos min familj och varannan hos hennes mamma. Min släkt har ju redan ett schema, så vi kusiner är hos våra respektive vartannat år och så är vi allihopa på Blidö åren däremellan, så vi får nog anpassa oss därefter. ;)

2012-12-06 @ 19:22:37
URL: http://faravill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback