Måndagstankar

Publicerat 2012-12-17 16:53:57 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Godmorgon höll jag på att skriva, godkväll menar jag ju såklart! 
Började dagen med att ligga kvar i sängen till 11.20, helt för länge om ni frågar mig men med datorn i knät, en snus under läppen och en sovande sambo bredvid sig fick jag faktiskt lite gjort trots allt. 
 
Har suttit helt för länge vid datorn idag, gjort om mitt CV helt (!), skrivit massa bra personliga brev, sökt roliga jobb, varit en sväng på IKEA och Bauhaus, sytt klart en julklapp och nu funderar jag på om jag ska hjälpa sambon att fixa i badrummet (som äntligen ska bli färdigt!) eller om jag ska dra och träna. Till att börja med ska jag dricka upp mitt kaffe och sucka över min ekonomi en stund. 
 
Imorgon väntar Stockholm hela dagen. M ska jobba, jag ska shoppa julklappar till honom, sedan blir det julklappsmys med svägerskan och hennes man. 
 
Längtar (faktiskt) ner till Skåne nu. Mys med familjen, sovmorgon i stugan, julgranspyntning, julshopping, god mat, häng med släkten, promenader vid stranden, kvalitetstid med morfar. Ja, det ska bli mysigt. En vecka kommer vi stanna där nere och bara njuta. En vecka känns just nu som en evighet men vet att det då kommer gå jätte fort. På fredag eller lördag beger vi oss neråt, i en bil fylld till bredden med julklappar och en bästa vän. Kommer bli toppen. Hoppas dock att vägarna håller sig toppen också, vore inte helt fel. Trots allt 70 mil att köra, då ser jag gärna att det är bra vägar. 
 
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback