Snöstorm

Publicerat 2012-12-05 14:15:00 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Har suttit vid datorn precis hela dagen. Finkammat istort sett hela nätet på jobb, hittat ett och annat att söka, ringt runt till jag vet inte hur många ställe. Lite frågetecken börjar reda sig, en hel del nya dyker upp. 
 
Utanför fönstret är det snöstorm. Det yr snö precis överallt, har kommit uppemåt 40 cm nysnö sedan igåreftermiddag och vindarna bara tilltar så det är drivbildningar överallt. M trotsade allt och körde till Sthlm i förmiddags för att jobba, till mitt stora missnöje då jag tyckte han kunde vänta då det inte var akut att åka dit. 6 bilar som krockat på E4 in mot Sthlm, all flygtrafik till och från Arlanda är inställd, stora förseningar i tågtrafiken. Trots all vit snö som snurrar runt utomhus är det bäcksvart inomhus. Har tänt massa ljus, radion går på lågt i bakgrunden och jag försöker koncentrera mig på att söka jobb. Ska snart ta en paus och sätta mig och sy lite, behöver vila huvudet en aning känner jag. 
 
Ikväll blir det träning, är glad att det bara är 2 minuters promenad bort till gymmet, annars hade det varit svårt att motivera sig själv att komma iväg i detta vädret. Väntar på att M ska komma hem för att se om han vill följa med, annars får jag kriga på själv. 3 gånger i veckan ska hållas stenhårt, då gäller det att ligga i. I söndags var det gymmet, i måndags 1 timmes promenad i snön och igår var det vila så har en hel del energi som måste ut idag. Skam den som ger sig. 
 
Hoppas ni har en fin onsdag trots snön.
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback