Fredag, igen!

Publicerat 2012-11-16 15:35:21 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Jaha, då var det fredag igen. Jag förstår inte vart veckorna tar vägen! 
 
Började dagen med att gå upp alldeles för tidigt, iallafall om man frågar min kropp. Shit vad svårt det var att komma upp imorse. Men jag hann i tid till mötet på Arbetsförmedlingen, som jag lika gärna kunnat skippa. Hängde lite med Felicia och Gabriel, strosade runt på stan och drack kaffe på Espresso House. 
Tog mig hemåt den lata vägen, det vill säga med buss, fixade lite här hemma och stack iväg och tränade.
 
Vi har nämligen ett gym här i föreningen som vi köpte årskort till igår, hade inga större förhoppningar mer än att det skulle erbjuda mer än vad gamla föreningens gym gjorde, och OJ vad imponerad jag vart! För 600 kronor/år, för oss båda två, kan vi träna mellan 05:00-22:00 varje dag, i ett gym som hade allt jag vill att det ska ha. Fria vikter, bra maskiner, vibrationsplatta, pilatesboll, yogamatta, motionscyklar, löpband, crosstrainer.. listan kan göras lång. Detta ska jag kunna leva med. 3 gånger i veckan är sagt och det lovar jag att hålla hårt på. Nu ska det byggas en stark kropp. Med tanke på att gymmet ligger 2 minuters gångväg ifrån oss tror jag faktiskt att det kommer hålla denna gången, det brukar det göra om vi kommer iväg tillsammans.
 
In i duschen nu sen dra ett varv med dammsugaren och börja förbereda inför fredagskväll här hemma. Imorgon ska jag jobba 12-20.15 och M ska fortsätta i badrummet. 
 
Just de ja, imorse precis när jag gått hemifrån ringde min telefon. Så på onsdag ska jag befinna mig på en jobbintervju, vilket innebär att jag nästa vecka har två intervjuer. Skam den som ger sig. NU ska detta lösas. 
 
Hoppas ni får en fin fredagskväll.
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback