Hemma dag

Publicerat 2012-11-14 10:02:05 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Godmorgon!
 
M är i Stockholm och jobbar, jag sitter och dricker en kopp kaffe och ska snart starta dagen. En promenad för att hämta ut ett paket, tillsammans med Sofie i luren ska ske alldeles strax. Sedan blir det till att fixa här hemma. Ringa massa samtal, städa, sy, bara vara. En lång dusch i vår kaos badrum och en förhoppning om att den fina vagel (!) jag fått i ögat lägger sig inför mötet imorgon. Jag ser lite, hrm, skev ut just nu kan man säga. Ena ögat har klibbat ihop totalt och andra är normalt. Tålamod sägs det att man behöver, det har inte jag idag. 
 
Ja, vår kaos badrum. Just nu har jag en svart sopsäck över tvättmaskinen, en skrivbordslampa till belysning och alla badrums saker i hallen utanför badrummet. Det är kaos helt enkelt. Vi håller på att sänka taket för att fälla in spotlights, det kommer att bli super bra när det är färdigt men just nu ser det mest ut som hej kom och hjälp mig att dö. Ikväll ska all gips vara uppe så att vi kan spackla första varvet. Till helgen är förmodligen taket och belysningen på plats så M kan installera nya kommoden medans jag jobbar, det ser jag fram emot. 
 
Nej, dags att snöra på sig skorna och gå och hämta paketet. Vad det innehåller? Gissa en gång. Tyg såklart! Opps.. 
 
Hoppas ni får en fin dag.
Puss på er 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback