Bronkit var domen

Publicerat 2012-10-30 19:39:25 | i kategori | Till startsidan igen

Igår gav jag upp försöker att bli frisk med hjälp av vila och alvedon. Begav mig till vårdcentralen och fick domen bronkit, luftrörskatarr alltså. Inte det roligaste men förmodligen boven till min nära-döden hosta som plågat mig en vecka. Fick även antibiotika mot streptokoker utskrivet, trots att halsflussproven visade negativt. Fick träffa en fin läkare som insåg att jag inte kunde ha det såhär och skrev ut antibiotikan i "förebyggnade syfte", så jag skulle bli frisk lite fortare. Det tackar man för. Så nu slipper jag alvedon, istället blir det Kåvepening och hostmedicin mot bronkiten, inte någon snäll medicin mot rethosta och en ännu snällare mot slemhosta. Det är skönt. 
 
Imorgon förmiddag väntas syjunta, packning, fix här hemma, tvättning och jobbsökande. M ska in till Stockholm och jobba och jag ska passa på att ringa massa samtal. 
 
På torsdag sätter vi oss i bilen och styr 70 mil söderut, till Skåne närmare bestämt. Lite födelsedagskalas för mig, lite kvalitetstid med Lykke, massa mys med syskonen, en sväng ner till stugan och havet, 18års gille och en massa avkoppling. Ska bli skönt. 
 
Matkoman börjar äntligen lägga sig så ska börja röja i köket, sen blir det till att antlingen gasa på symaskinen eller hoppa ner i badet med M. Den som lever får se. 
 
Puss på er
Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Hejsan!! Vilken din blogg du har o vad mycket fint du sytt!! Trevligt o träffa er!!

2012-11-04 @ 03:05:26
URL: http://4ifamiljen.bloggplatsen.se
Postat av: Jacqueline

Hejsan!! Vilken din blogg du har o vad mycket fint du sytt!! Trevligt o träffa er!!

2012-11-04 @ 03:06:29
URL: http://4ifamiljen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback