På promenad genom stan

Publicerat 2012-09-06 14:42:44 | i kategori | Till startsidan igen

Hello sunshine! 
 
Haft syrran här på besök måndag-onsdag. Mysigt! Spatserade runt på stan, skrattade, fikade och bara hade det allmänt bra. En liten mini semester även för min del, så idag började verkligheten igen. 
 
Började morgonen med en promenad ner på stan för möte på Arbetsförnedringen (ja, jag har döpt om dem..) sedan vidare promenad till syaffären för att införskaffa en dragkedja (och lite tyg, men säg inget till M). Promenade bort till M's jobb och käkade en supergod sallad tillsammans med honom, därefter var tanken att få skjuts hem men som vanligt (!) så var M lite väl tidsoptimist så jag fick snällt promenera hem. Jag har i princip gått från klockan 09.00 till 14.00 idag. Lagom mör, men 1,5 mil senare så tycker jag mig att jag gjort mig förtjänt av en kopp kaffe i soffan. 
 
Ska snart ta tag i den stora todo listan som ligger bredvid mig, plocka undan tvätten, dammsuga lägenheten, plocka ur diskmaskinen och köra en maskin tvätt. Ska bara hitta lite ork först. 
 
Det är tur att jag har hela dagen hemma imorgon, så att jag kan få lite gjort. En lunch med Bella ska hinnas med imorgon, något jag ser fram emot med glädje! Ett halvår sedan sist så finns en hel del att ta igen. 
 
På lördag åker vi äntligen till Jämtland. En snabbis för att hämta hem lite möbler tillsammans med E&E. Även om timmarna som kommer spendars där uppe nästan kommer kunna räknas på en hand så längtar jag enormt mycket. Lugnet, tystnaden, luften, miljön. Jag är lite småkär i Jämtland, eller nej, jag är stört förtjust! 
 
Dags att sätta fart.. jag ska bara dricka upp kaffe först. 
 
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback