En riktig kvinna reder sig själv

Publicerat 2013-04-12 11:47:19 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Godmorgon! 
 
Lyckades somna om imorse och vaknade i små panik klockan 09.41 imorse. Flög ur sängen och startade dagen. Har fått en del gjort såhär långt men inte alls i närheten av så mycket som jag hoppats på. Nåväl, sådana dagar får man ha ibland. Tvätten är fixad, dammsugningen är färdig, här är undan plockat, M har kommit hem och det är snart dags för lunch. Därefter ska jag byta låskista i dörren. Ja, vårt lås har gått sönder. Kolven pajade så man kan inte stänga dörren utan att låsa den. Hade gett mig fan på att lyckas byta detdär låset själv utan M, men sen kom han hem några timmar tidigare än beräknat (vilket egentligen bara är kul!). Men, jag tänker ta mig fan bytta detdär låset själv. Oavsett om M tittar på eller inte. En riktig kvinna reder sig själv och det ska jag se till att bli, en riktig kvinna alltså.
 
M har varit borta sedan i måndags, jag har jobbat så dagarna har gått fort. Var ledig igår men dagen försvann i ett nafs, hann iallafall träna vilket jag fick känna av imorse. Huja. Att hålla händerna ovanför huvudet idag är ingen hit kan jag meddela. Ska bort till gymmet en sväng i eftermiddag och springa bort några kilometer tänkte jag. 
 
Annars då? Kaos som vanligt. Här hemma är allting fina fisken, men annars är det ganska stormigt. Jobb, träning, släkt, boende osv osv. 
 
Imorgon blir det jobb sen är det ungefär en vecka ledigt, ofrivilligt och lite små jobbigt men så är livet ibland. 
 
Nu blir det lunch.
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback