Mycket jobb, massa saknad och en hel drös trötthet

Publicerat 2013-02-07 20:26:20 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Hallå i stugan, era tappra stackare!
 
En hel vecka sedan sist, men jag har jobbat de senaste 6 dagarna så det finns en förklaring till min frånvaro. Bodde hos Bella fredag-måndag, vilket var guld värt! Kom hem i måndagskväll och lade i den sista växeln jag hade, och hann både tvätta, duscha, laga mat, äta och plocka undan på en timme. Speedade upp mig en aning vilket gjorde det svårt att somna, detta resulterade i en trött Emma på jobbet. Hade fullt upp så tiden gick fort, kom hem och dog på soffan. Igår var jag ordentligt sliten, somnade nästan på tåget påväg till jobbet (något som aldrig hänt) men överlevde även gårdagen. 
 
Tog sovmorgon (till 8.30 imorse, woho!) sedan har det gått i ett, min enda lediga dag denna veckan. Planen var att göra ingenting, men den planen sprack ganska omgående. Satte igång en kanna kaffe sen började jag tvätta och storstäda lägenheten. Fick sytt en del idag, vilket var en skön kontrast mot de senaste dagarnas jobb. En fd kollega kom förbi på fika och massa tjejsnack, vilket var precis vad jag behövde idag. 
 
Nu har jag plockat undan tvätten, lagat matlådor, ätit middag, duschat och tagit hand om mig själv med ansiktsmask och dylikt. Sitter halvdöd i soffan, smsar med min stora kärlek och tittar på Lyxfällan på tv. Mer spännande än såhär blir inte mitt liv just nu. 
 
M befinner sig i Göteborg sedan en vecka tillbaka, saknaden efter honom börjar ta ut sin rätt nu. Som den lilla mes man är är tårarna inte långt borta, men på söndagkväll kommer han hem och på måndag tänker jag spendera hela min lediga dag med honom. Något jag ser fram emot, som ni säkert förstår. 
 
Dags att koppla av lite innan det är dags för sängen. Fredag, lördag och söndag blir det jobb. Sen blir det någorlunda "normala" veckor igen. Pju. 
 
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback