Ursäkta

Publicerat 2013-01-20 09:51:50 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Jag ber om ursäkt för en tråkig blogg, med glest mellan inläggen, få bilder och inte vidare mycket inspiration. Men läget är som sådant att dels är det superkallt ute, vilket gör att jag tappar lite motivation. Dels har jag fullt upp om dagarna så att sätta sig vid datorn hinns inte alltid med. Blogg.se appen är lite rolig att ha att göra med som en påse nötter och en hel del av mina bilder hamnar per automatik på Instagram. Emmaebba heter jag där för er som vill kika! 
 
En annan sak som är orsaken till den låga uppdateringen är att jag blivit med jobb. Ja, äntligen! En deltidstjänst i Danderyd/Sollentuna, på Trademax (www.trademax.se). En tjänst som innebär sälj men också massa inredningen i butiken som jag lite smått är ansvarig för, en perfekt tjänst för mig med andra ord. Jag jobbar bara med grabbar, vilket jag älskar. Tjänsten innebär dock att jag åker hemifrån ca 7.30 och kommer hem 20.45 (om jag har tur) de dagar jag jobbar. Så, ni förstår nog varför det är lite glest här. 
 
Jag ska försöka bättra mig. Det händer en del grejer nu. Jag håller på att få ordning på en facebook sida, för att lägga upp det jag syr där och slippa tråka ut alla på min logg med det. Detta innebär att jag kommer länka bloggen dit också, vilket i sin tur kommer göra att jag måste leverera lite mer här. 
 
Jag försöker hitta tid och ork att sy. Förra veckan var mest ett virrvarr av jobb, nervositet, tågtider och känslor. Det mesta har lagt sig nu, veckan som kommer är lugn jobbmässigt vilket innebär att jag förhoppningsvis hinner får lite ordning på både blogg, facebook sida, träning och min mage. 
För ja, mitt i allt detta så gör såklart min mage uppror. Konstant kramp sedan i fredagskväll, vilket jag vet anledningen till, men den vägrar lik förbannat släppa. Hivar i mig kaffe i hopp om en laxerande effekt som kanske hjälper den lite på traven. 
 
 
Hade de svenska instutioner och myndigheter varit lite lättare att handskas med hade livet varit lite lättare. A-kassan sköter sig inte, vilket gör att försäkringskassan skriker, vilket i sin tur gör att Arbetsförmedlingen ifrågasätter. Och mitt i allt detta sitter jag som en annan telefonist och försöker reda ut kaoset. Ska besöka Arbetsförmedlingen nästa veckan och be dem fara dit pepparn växer. Är så vidunderligt trött på dem nu så ni anar inte! 
 
M är iväg och åker skidor idag, jag har en hel del på agendan. Ska börja med ett gympass, följt av bakning sedan får vi se vad som sker. Lovade i ett svagt ögonblick i fredags att ha med mig mina kanelbullar imorgon till jobbet. Och det gäller ju att leverera.. Så, ska snällt ställa mig och baka lite kanelbullar snart tänkte jag. 
 
Dags att starta igång denna söndagen! 
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback