En fullbokad vecka, för en gång skull

Publicerat 2012-12-10 11:13:48 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Godmorgon! 
 
Det har gått i ett sedan jag gick upp imorse. Sov 10 timmar inatt och känner mig bättre både i kropp och hals, vilket är skönt. Har röjt undan här nu på morgonen, ringt lite samtal och hjälpt en stressad sambo att packa. Han ska nämligen ut på tur idag, något han vetat om att tag men som han bestämde sig för att packa inför imorse. En halvtimme innan han skulle iväg for han ut i förrådet för att hitta alla saker, en bedrift i sig. Det må vara ordning i vår förråd men när man ska ha en pryl från varje flyttkartong där ute tar det sin lilla tid. Försökte lugna honom här hemma genom att ta fram så mycket som möjligt åt honom. Att han aldrig ska lära sig att gå upp i tid... 
 
Denna veckan kommer rulla på i ett har jag en känsla av. Idag väntar möte på arbetsförmedlingen, fika med Felicia och förhoppningsvis en lugn kväll hemma med mig själv. Imorgon kommer Bella över, jag ska sy massa gardiner och träna. Onsdagen är det gardinsömnad som gäller samt en jobbintervju. Hela torsdagen spenderas i Stockholm, då vi bland annat ska hjälpa till att sätta upp gardinerna jag håller på att sy just nu. Fredagen väntar ännu en jobbintervju samt en lugn dag hemma. Helgen är tack och lov oplanerad, det enda jag vet med säkerhet är att jag & M lovat varandra att ha en helg bara vi. Göra lite vad vi vill, köpa julgran (då det inte blev av igår), pyssla hemma, ta sovmorgon och bara njuta lite. 
 
Ska dricka upp mitt kaffe nu sen bege mig ner på stan. 8 minusgrader utomhus och lite lätt snöfall, mysigt. 
 
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback