Första advent

Publicerat 2012-12-02 12:40:39 | i kategori | Till startsidan igen

Goddag! 
 
Full rulle här. Åkte hemifrån i torsdags, dryga timmen efter att M åkte till fjällen. Körde i snöstorm (!) till Spillersboda där jag busade med barn så det stod härliga till. På fredagen gav jag mig åter ut på de snötäckta oplogade vägarna och körde till Sundsta för att passa Linn. Igår åkte vi in till Norrtälje, gick på julmarknad, sprang runt på stan, köpte massa julklappar. 
 
Körde hem iförmiddags och har röjt runder här sedan jag kom hem för 1,5 timme sedan. Gjorde dörrkrans, blomsterarrangemang, slagit in julklappar, diskat. Nu satte jag mig i soffan med ett äpple och en kopp kaffe för att piggna till lite. Ska byta om till träningskläder och dra iväg och träna. Göra av med massa överskottsenergi. Sedan är det dags att storstäda, julpynta ännu mer (älskar det!) och gå till Ica för att köpa massa ingredienser så att jag kan baka idag eller imorgon. Lussebullar, mormors skurna pepparkakor, knäck och saffransskorpor ska göras. 
 
Nej, dags att sätta fart så det ser ut som ett hem här ikväll när M trillar hem. 4 dagars skidåkande och festande har nog satt sina spår, han lär vara allt annat än pigg och social ikväll. Den som lever får se. 
 
Trevlig första advent på er.
Puss
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback