TGIF

Publicerat 2012-12-07 14:10:51 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Hejsan!

Håller på att plocka undan här som en tok. Jag förstår inte riktigt hur det går till men av någon anledning så är här alltid saker precis överallt? Pappershögar, presenthögar, högar med kläder, högar med saker som borde sorteras in men som aldrig kommer längre än till stolen bredvid sängen, eller till skrivbordet.. Varenda gång jag ska sy tar jag sakerna från skrivbordet och lägger dem i sängen, men istället för att sortera dem då flyttar jag bara tillbaka dem på samma plats som de låg innan. Värdelöst. Detta innebär i längden att jag tillslut går i taket, för tokpanik för att det ligger saker överallt och får ryck (som idag) och sorterar varenda hög jag hittar. 
 
Nu börjar det ordna upp sig här hemma så nu ska jag dra ett varv med dammsugaren och sedan börja baka lussebullar. En omgång saffransskorpor till ska också fixas, men först lussebullar.
 
Bea och hennes lilla bushund Folke kommer förhoppningsvis över på kaffe om en liten stund. Det vore inte helt fel. 
 
Imorgon styr vi mot Stockholm, vi ska agera flytthjälp. Kommer bli tungt, svettigt och jävligt roligt. Från en (okejdå, ganska stor) trea på Essingen till ett nybyggt hus på Värmdö. 4 starka karlar, 2 ännu starkare (ha!) kvinnor, en lastbil, två släppvagnar och en massa fika. Det kommer bli en fin lördag. Ser fram emot det, även om vi måste upp i ottan och kommer slita som djur. 
 
Hoppas ni får en fin fredag. 
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback