Lykkan

Publicerat 2012-09-24 14:46:43 | i kategori | Till startsidan igen

Det är något speciellt med vänner man känt större delen av ens liv. Det är något speciellt med vänner som varit med en genom alla möjliga och omöjliga kriser. Med vänner som stått vid ens sida genom alla ens livsöden. Med vänner som jag vet skulle ta vilken strid som helst för en. Med vänner som man vet aldrig sviker, aldrig lämnar och aldrig bedrar en. 
 
Det är något speciellt med vänner man inte behöver prata med, där en blick säger mer än tusen ord. Det är något speciellt med vänner man delat så mycket erfarenheter och så många år med att människan snarare känns som en familjemedlem, så självklar vid ens sida, än som en vän. 
 
En utav mina äldsta vänner, en utav mina bästa vänner, en utav mina finaste närmaste vänner. Det är Lykke. 
 
Lykke har funnits vid min sidan sedan ungefär 12 år tillbaka i tiden, hon har varit med mig genom de flesta upptåg, på ett eller annat sätt. Hon har alltid funnits vid min sida, hon har alltid varit där. 
 
Det finns få personer jag värderar så högt som Lykke. Min egna lilla Lykka. 
 
Jag skulle kunna skriva en hel kärleksroman här, om Lykke, men jag låter bli. För vet ni? Jag får inte fram några ord riktigt. Jag känner så mycket och så starkt för denna människa att jag blir helt stum. 
 
Jag vet inte vem jag varit utan Lykke, vart jag varit eller med vem jag varit utan Lykke. Jag vet inte hur jag klarat mig igenom några av de största händelserna i mitt liv utan Lykke. 
 
Men vet ni? Hon är världens bästa. Mitt lyckopiller. Min Lykka. 
 
En gammal bild på två små donor, från studentbalen på gymnasiet, sommaren 2009.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback