Inte på topp

Publicerat 2013-01-06 16:54:49 | i kategori Emma tycker till | Till startsidan igen

Jag är inte riktigt på topp idag. Ingenting är riktigt bra, magen gör ont, huvudet är tungt. Det mesta känns ganska mörkt och tråkigt just nu och jag kämpar på för att se det fina och positiva i allt som sker, det är svårt. Stundvis är det nästintill omöjligt. 
 
Borde vara och träna nu, men tappade lusten totalt när jag kom hem från stan och M berättar att han ska iväg och träna med en kompis. Han har inte orkat hänga med mig och träna på hela veckan och nu drar han iväg med en kompis och tränar? Jag snedtände och tappade all lust. Har hunnit med 3 gymbesök och två promenader denna veckan så tar ännu en vilodag. Imorgon hoppas jag att mensvärken är borta, mitt humör en aning bättre och att min telefon ringer. Oavsett vad ska jag avverka ett sjuhelvetes träningspass imorgon. 
 
Behöver en förändring. Behöver något positivt som sker. Behöver stimulans och utmaning. Sure, jag skulle kunna sy upp mitt tyglager, ge mig på svåra projekt där, göra klart lägenheten. Men nej, jag vill ha ett jobb. Jag vill känna mig behövd och utvecklande, på det sätt ett jobb (förhoppningsvis) ger en. Orkar inte ha det såhär längre. Vågar inte tänka på hur länge det varit såhär nu, jobblöst alltså, men det är helt för länge. Jag kommer förhoppningsvis titta tillbaka på denna perioden av mitt liv om några år och undra hur jag stod ut, känna att jag aldrig mer vill hamna här. Se att det var nyttigt för mig som människa. Just nu känns det bara rakt åt helvete.
 
Well, jag hittar nog motivationen en annan gång.. ikväll tänker jag skita i vilket och lägga mig i soffan och titta på hjärndöd skidåkning på TV. 
 
Det var allt för idag.
 
Jag kommer bli förhoppningsvis att hitta tillbaka till denhär bloggen, hitta lusten och motivationen att uppdatera här oftare snart. Inte nu, men snart. Hoppas jag. 
 
Jag finns på Instagram så länge; emmaebba heter jag där. Saknar ni mig kan ni alltid följa mig där.
 
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback