Ledig!

Publicerat 2013-01-30 13:52:31 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Hallå.
 
Ja, det känns som att det var en smärre evighet sedan sist jag var ledig, vilket egentligen är helt fel men ändå. Kom ur sängen helt för sent imorse (klockan 10), efter att ha legat vaken ett bra tag. For upp, satte igång en kanna kaffe och startade dagen. Har mest skrotat runt i pyjamas och inte fått speciellt mycket vettigt gjort, men det var också planen. Imorgon är jag ledig, och ensam hemma, så då tänkte jag passa på att gasa på symaskinen och städa. Kom precis ur duschen och börjar bli redo för avfärd mot Stockholm och pappa. 
 
Var förutseende igårmorse och startade en maskin tvätt klockan 7 på morgonen innan jag stack till jobbet. Senarelagde starten så den var färdig lagom till M vaknade vid 11. Perfekt! Tvättkorgen är tömd, jag behöver inte stressa och jag kan verkligen njuta av några lediga dagar nu. Kan det bli bättre?!
 
Fick låna två Ottobre tidningar av Patricia i helgen, så imorse har jag ritat mönster för glatta livet. Har dock beslutsångest om vilket tyg jag ska använda till en bodysuite som är på gång att skapas, så jag får nog sova på saken och sätta saxen i tyget imorgon. Eller ta tjuren vid horna nu..? Vi får se. 
 
Detdär som spökade i min kropp verkar ha försvunnit? Har tryckt i mig alvedon, massa mat, sovit 9 h/natt och jobbat med feber men jag mår bättre. Det var nog envisheten som vann tillslut, och det faktum att det inte var möjligt att stanna hemma sjuk pga semestrar på jobbet. Oavsett vad är jag glad att jag mår bättre!
 
På fredag börjar jag ett 6 dagars pass på jobbet, snälla Bella låter mig sova där så jag dels slipper vara ensam hemma hela tiden men också slipper jag den långa pendlingen varje dag. Visst går den för sig när man vet att M är hemma och man får sova tillsammans, men när man åker hem för att sova ensam så känns det ganska ovärt faktiskt. Skönt med massa kvalitetstid med Bella också, det behövs. 
 
Hoppas ni får en fin onsdag.
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback