Ledig

Publicerat 2013-01-22 08:59:14 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Hejsan! 
 
Efter en ledig helg där jag verkligen fick ta igen mig var jag peppad till jobb igår. Dagen sprang iväg och inte ens att jag kom med ett senare tåg hem kunde förstöra mitt humör. Hade en mysig kväll på soffan med M, somnade kring midnatt och vaknade utvilad 07.30 imorse (?). Jag vet inte när det hände senast. Hur segt det än är att pendla så gör det mig gott att jobba! 
 
Nu är jag dock ledig till och med på lördag, sedan startar en period av jobb som kommer innebära cirka 5 dagars jobb/vecka en månad framöver. En prövning men ack så roligt! Ska njuta dessa dagarna, fixa massa saker som ligger och stressar, träna, träffa vänner och njuta av M. 
 
Idag kommer Kristin och hennes minsta lilla goding hit och myser. Dricka kaffe, tjattra och bebismysa. Perfekt om ni frågar mig. En sväng till IKEA blir det också, det blir det alltid.. 
 
Ska väcka min sovande lilla man nu och fortsätta stöket här vid datorn. En herrejösses massa samtal och ärende, IGEN, är fixat. Imorgon ska jag traska till Arbetsförmedlingen och be dem dra dit pepparn växer så jag slipper leka telefonist nå mer. Så fruktansvärt less på allt som heter HRAK, HRF, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen.. det enda som funkat hittils är Handels. Det tackar vi för! 
 
Hoppas ni får en fin tisdag.
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback