Trött Emma

Publicerat 2013-01-12 13:29:54 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Mycket har hänt sedan sist, det mesta positivt. Jag har provjobbat 3 dagar i Sthlm, ska provjobba mån-fre nästa vecka. Går allt som det ska då, om allt känns rätt och sådär kommer det skrivas kontrakt. Jag tar inte ut någonting i förskott, vi har 5 dagar kvar att "känna på varandra", pendlingen är jobbigare än jag trodde och ja, vi får se helt enkelt. Det är mycket tankar som snurrar runt i huvudet och jag blir inte klok på en enda av dem. Men men, det kommer nog ge sig. Drömmen vore fortfarande att de ska ringa från ett företag här i Uppsala som jag var på intervju hos innan jul och meddela att jag gått vidare. De kommer sätta igång med processen i veckan så håll tummarna för mig! 
 
Efter 2 grymt långa dagar (ca 15 timmar hemifrån båda dagarna) njuter jag till fullo av denna lediga lördagen. Sure, M är inte hemma vilket är lite lagom tråkigt eftersom att vi knappt träffats de senaste dagarna men så är livet ibland. Jag har städat, tvättat två maskiner tvätt, plockat undan, ringt 3 samtal, fixat med banken och påbörjat organisering syrum/arbetsrum/gästrum. Om en stund trillar Julie in för en fika, mycket uppskattat då jag inte träffat henne på drygt ett år. Vi gick på gymnasiet tillsammans och hängde sågott som dagligen i tre år och nu bara, ingenting. Trots att vi bor 7 mil ifrån varandra. Skäms på oss! 
 
Senare i eftermiddag/kväll väntar träning, matlagning och syjunta. Ett långt härligt bad ska jag också unna mig tänkte jag, och ett glas vin kanske? Vi får se. Som ni hör är denna dagen enbart rehab för min själv. Ta det lugnt, låta allting ta sin tid, ta hand om mig själv, få iordning kaoset till hem osv osv. En skön lördag helt enkelt. 
 
Det snurrar på fort nu.
Puss på er
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback