Långfredagen

Publicerat 2013-03-29 08:20:04 | i kategori Vardagsprat | Till startsidan igen

Godmorgon! 
 
Långfredagen idag, men snarare kortfredag för mig. Att det är påsk bekommer mig inte alls i år, då jag jobbar hela påsken. Efter flera lediga dagar tillsammans med M och massa fina människor i min närhet så är det skönt att jobba lite, komma tillbaka till rutinerna. Normalt jobbar jag ju 10-19 på fredagar, men idag är det 11-17 som gäller, så en kortis dag. Samma korta dagar ända fram till på tisdag då jag är ledig igen för övrigt. Korta dagar, men dubbel betalt. Det är dumt att klaga! 
 
Ni vet fröna jag sådde i måndags? De har börjat komma upp nu. Små små små gröna prickar börjar visa sig i de flesta av krukorna. Håll tummarna för att alla tar sig så att jag kan plantera om dem i större krukor snart. 
 
Fixa lite här hemma, äta frukost och göra mig redo. Om en timme bär det av mot tåget, är lite lat och lite smart nu i helgen så tänkte försöka åka tåg. Går fortare att ta bilen, men eftersom att det är så korta dagar är jag hemma i skaplig tid ändå. Dessutom, jag vet inte om jag berättat för er att jag börjat virka? Så är det iallafall. Fick ett ryck häromdagen och kände att "så svårt kan det inte vara" (alltid min reaktion när jag har bestämt mig för att våga prova något nytt), sagt och gjort, jag gick iväg till GC och köpte mig en virknål och garn. En filt är påväg att skapas och nej, att virka var inte alls svårt faktiskt, och världens bästa tidsfördriv på tåget. 
 
Hoppas ni får en fin påsk.
Puss på er
 
 
En liten tjuvtitt på filten. Den är typ fem gånger så stor nu, men det färdiga resultatet dröjer nog ett tag.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback